Dialog






  • Hej Iskierko! Co tam, co?
  • ech nic, ech! ech....
  • Co Iskierko? Co ci, co?
  • Ech wspominam i żałuję... Kiedyś płonęłam ogniem czerwonym i żółtym i każdym odcieniem ich obu zmieszanych. Tworzyłam krwiste słońca zachody i ciepłem grzałam tych, co ciepła pragnęli. Żyłam, radowałam się, tańczyłam... ...a teraz świat mój to zgliszcza i popiół - wolałabym by zniknął bezpowrotnie... ...wolałabym zniknąć!
  • Lecz patrz Iskierko! W popiele tym bursztyny i perły i diamenty. One wniwecz nie obrócą się nigdy!
  • Nie widzę.
  • Zobaczysz!
  • Zobaczę? ... lecz kiedy?
  • Niedługo! Zatańczysz jeszcze na zgliszczach odziana w klejnotów blask szlachetny!
  • Zapłonę?
  • Zapłoniesz ogniem błękitnym, znajdziesz znów radość, dasz ciepło!
  • ...lecz kiedy?
  • Niedługo! po czasie... ...z czasem... Tylko czekaj... ...nie gaśnij... ...czuwaj... ...tlij się... ....tlij...

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zaszyfrowana przesyłka

Wodne dzieci

Poranna herbata